Jakie są objawy uszkodzonej przekładni kierowniczej?

Wyciek płynu z maglownicy bądź ubytek płynu w zbiorniczku płynu wspomagania


Jest to pierwszy i najczęstszy objaw świadczący o tym, że w naszym układzie dzieje się coś niepokojącego. Jakakolwiek oznaka ubytku płynu obliguje do uzupełnienia go oraz kontrolowania. Przyczyną mogą być zużyte uszczelniacze- patrząc pod samochód zauważymy wtedy „spoconą” maglownicę. W przypadku rozerwania uszczelniaczy zauważymy już duży wyciek po dłuższym postoju. Przyczyną wycieków może być również zerdzewiała listwa, która jest niepoprawnie osłonięta przez źle dobrane, czy założone osłony przekładni (mieszki). Dlatego należy kontrolować poziom oleju, a przede wszystkim raz na jakiś czas zajrzeć pod maskę swojego samochodu.

Stuki przekładni


powodów również jest sporo, zaczynając od wyrobionych tulejek, których celem jest utrzymanie listwy w odpowiedniej pozycji, czy  wyrobione zęby na listwie przekładni, aż po luzy na krzyżakach kolumny kierowniczej. Niby nie brzmi groźnie, bo przecież jakieś małe stukanie  nie może przysporzyć większych problemów- i tutaj się mylimy-  zaniedbanie takich objawów może wiązać się z brakiem możliwości regeneracji, a co za tym idzie z kosztami nowej przekładni.

luz w układzie kierowniczym– pojawiają się zazwyczaj na środku listwy. Jest to efekt wyrobionych zębów listwy, nie przez przypadek przy pojawieniu się luzów zaraz słyszymy niepokojące stukanie.  Z  naszego doświadczenia wiemy, że nasi klienci próbują sami dokręcić docisk,  ale pamiętajcie, że to działa w dwie strony, zbyt duży luz niesie takie same konsekwencje jak zbyt mocne dociśnięcie.

Wspomaganie ciężko chodzi


Z racji, że mamy do czynienia z dwoma rodzajami przekładni, przedstawimy Wam przyczyny takiego zachowania zarówno na przekładni hydraulicznej jak i elektrycznej .

W przypadku hydraulicznego układu wina wcale nie musi leżeć po stronie przekładni.  Najczęściej problemem okazuje się pompa wspomagania,  a dokładnie jej słaba wydajność. Należy jak najszybciej skonsultować to z mechanikiem, ponieważ opiłkowanie takiej pompy może uszkodzić maglownicę, więc poza pompą, będą musieli Państwo jeszcze naprawić przekładnię kierowniczą.

Jeśli chodzi o elektryczne wspomaganie, najczęstszym powodem jest po prostu problem z czujnikiem przekładni, który albo się spalił, albo nie reaguje.  Podpięcie do stacji diagnostycznej wszystko wyjaśni.

Omówiliśmy każdy problem jaki może świadczyć o problemie z układem wspomagania, więc skupmy się teraz na tym jak dbać o naszą maglownicę

– unikajmy dziurawych, poturbowanych dróg, a jeśli już nie mamy wyjścia, to lepiej jedźmy wolniej niżeli szybciej,

– sprawdzajmy geometrię, zwłaszcza jeśli zahaczymy o jakiś krawężnik czy wjedziemy w ogromną dziurę,

– zwracajmy uwagę na opony, nierównomierne zużycie może świadczyć o problemach z układem kierowniczym,

– nie kręćmy kierownicą podczas postoju,

– nie lekceważmy sygnałów, które daje nam samochód,

… a przede wszystkim !…

– zajrzyjmy raz na jakiś czas pod maskę swojego samochodu by sprawdzić czy wszystko jest w porządku .

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu, odpowiemy na wszelkie pytania.